Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Yoximon verkkoyhteydet

Yoximossa on valmiiksi aktivoitu 3G-liittymä. Voit liittää maksupäätteen myös WLAN-verkkoon. Katso ohjeet tästä.

3G-liittymä

Yoximo-päätteessä on valmiiksi asennettu SIM-kortti, jota ei voi käyttää muissa laitteissa. Älä irrota SIM-korttia päätteestä.

Liittymä toimii oletusarvoisesti Telian matkapuhelinverkossa. Jos Telian verkon kuuluvuus on heikko maksupäätteen käyttöpisteessä, laitevalmistaja voi etäpäivittää SIM-kortin ominaisuuksia. Tämän tyyppisessä tilanteessa voit olla OP Kassan asiakaspalveluun yhteydessä.

Langaton verkkoyhteys (WLAN)

Yoximo-päätteessä on langaton verkkoyhteys, jonka saat käyttöön syöttämällä päätteeseen langattoman verkkosi nimen ja salasanan.

Maksupäätteen käyttämän verkon suojaustyyppi tulee olla WPA2 (AES), jolle on ennalta määritelty salausavain (preshared key). Langattoman verkon tulee olla 802.11b/g/n -standardin mukainen ja toimia 2,4 gigahertsin taajuusalueella.

Langattoman verkon käyttöönotto tapahtuu seuraavasti:

  • Käynnistä Yoximo uudestaan.
  • Paina Menu-näppäintä käynnistyksen jälkeen.
    • Menu-näppäin toimii vain "Käynnistetään"-tekstin jälkeen tulevassa näytössä, jossa näkyy Yrityksesi nimi, IP, MAC ja Network -tiedot.
  • Valitse 1 (WLAN-asetukset) ja paina "Aktivoi WLAN".
    • Kun WLAN on aktiivinen, näytölle ilmestyy teksti "Sulje WLAN". Jos haluat sulkea WLANin, paina siitä.
  • Valitse 2 (SSID), jolloin näytöllä näkyy ”Syötä WLAN SSID” ja syöttökenttä.
  • Syötä verkon nimi ja paina OK (ks. myös näppäimistön käyttö).
  • Valitse 3 (Salasana), jolloin näytöllä näkyy ”Syötä WPA salasana” ja syöttökenttä.
  • Syötä salasana ja paina OK (ks. myös näppäimistön käyttö).
  • Poistu WLAN-valikosta painamalla STOP-näppäintä. Pääte näyttää syötetyn SSID:n ja pyytää hyväksymään tai hylkäämään muutoksen. Jos hyväksyt WLAN-asetusten muutokset, pääte käynnistyy uudelleen.
    • Jos muutoksia (WLANin aktivointi tai sulkeminen) ei ole tehty, muutoksen hyväksymis- tai hylkäämispyyntöä ei tule.

Maksupääte käyttää ensisijaisena yhteystapana WLAN-verkkoa, jos se saa yhteyden verkkoon, jonka tiedot siihen on syötetty. Kun maksupääte käyttää WLAN-verkkoa, näytön yläreunan ilmaisinpalkissa näkyy antennisymboli.

Jos WLAN-verkkoon ei saada yhteyttä tai yhteys katkeaa, maksupääte siirtyy automaattisesti käyttämään 3G-yhteyttä. Jos WLAN-verkko tulee uudelleen käytettäväksi, maksupääte siirtyy automaattisesti uudelleen käyttämään sitä.

 

Lue myös:

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800