Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Yomani-maksupääte: mahdolliset ongelmatilanteet ja ratkaisut

Ratkaisut Yomani-maksupäätteen yleisimpiin kysymyksiin ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin.

Mitä tehdä, jos maksupäätteen näytöllä lukee:

Etsitään yhteyttä
Tarkista, että kaikki johdot ovat kiinni maksupäätteessä. Tarkista palomuurin asetukset. Tarvittaessa irrota virtajohto maksupäätteestä ja käynnistä maksupääte uudelleen tai resetoi pääte painamalla laitteen päädyssä olevaa pientä painiketta noin 10 sekunnin ajan esimerkiksi kynällä. Mikäli yhteysongelmat jatkuvat, ole yhteydessä OP Kassan asiakaspalveluun. 

"Tampered" oranssilla tekstillä punaisella pohjalla  
Maksupääte on lakannut toimimasta. Ole yhteydessä OP Kassan asiakaspalveluun, niin toimitamme sinulle uuden maksupäätteen. 

Do not power off  
Maksupääte hakee päivityksiä. Tämä saattaa kestää useamman minuutin. Laitteen sammuttaminen voi keskeyttää päivityksien asentumisen ja vaurioittaa laitetta. Mikäli pääte ei löydä päivityksiä kohtuullisen ajan sisällä (30 min) vaan jää tähän tilaan, laite voidaan sammuttaa ja se todennäköisesti joudutaan vaihtamaan. Ole tässä tapauksessa yhteydessä OP Kassan asiakaspalveluun.

 

Muita ongelmatilanteita:

Maksupääte ei reagoi
Käynnistä maksupääte uudestaan irrottamalla virtajohto tai resetoi laite.

Laite ei hyväksy sirumaksua
Puhdista siru, työnnä kortti pohjaan asti.

Laitteen (Yomani 3G ) 3G yhteys on huono ja laite ei saa yhteyttä / pätkii
Mikäli yhteysongelmat ovat toistuvia, ole yhteydessä OP Kassan asiakaspalveluun.

Maksu ei siirry maksupäätteelle tai maksupäätteeltä iPadiin
Peruuta maksu maksupäätteen punaisesta napista ja tarvittaessa sulje OP Kassa -sovellus. Pääset tarkastelemaan tapahtumista, onko maksu mennyt läpi, mikäli asiakas on jo kerennyt laittaa pin-koodin ja painanut vihreää näppäintä tai suorittanut lähimaksun. 

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 6.00–23.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800