Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Yomani-maksupääte: käyttöönotto ja yhdistäminen kassasovellukseen

Tästä löydät ohjeen Yomani-maksupäätteen käyttöönottoon.
 
yomani-2
 

Käynnistä maksupääte näin

  • Kytke maksupääte virtajohtoon, jonka jälkeen laite käynnistyy automaattisesti. 
  • Jos maksupääte alkaa tehdä päivityksiä, anna laitteen päivittyä rauhassa. Tähän voi kulua muutamia minuutteja. 

Yhdistä maksupääte ja kassasovellus 

  • Yhdistä maksupääte OP Kassa -sovelluksen Laitehallinnassa (Valikko -> Hallinta -> Laitehallinta). Tämän jälkeen ruudulle avautuu lista, jossa lukee maksupäätteesi (Yomani) sarjanumero. 
  • Paina maksupäätteen sarjanumeroa sovelluksessa näkyvästä listasta, jonka jälkeen maksupäätteesi on yhdistetty. 

Laitehallinta osoittaa liitetyt laitteet vihreällä pallolla laitteen nimen perässä. 

Verkkovirta

Maksupääte tulee olla koko ajan kytkettynä virtajohtoon. Mikäli maksupäätteen irrottaa virtajohdosta, kestää uudelleenkäynnistyksessä noin 5 minuuttia.

 

Ongelmatilanteet käynnistämisessä ja resetointi

Mikäli maksupääte ilmoittaa, että "maksupääte ei käytössä", poista virtajohto ja yhdistä se uudelleen. Mikäli maksupäätteen uudelleenkäynnistäminen ei korjaa ongelmaa, resetoi maksupääte kaksi kertaa putkeen, jolloin maksupääte päivittää itsensä. 

Maksupäätteen resetointi

Resetointi tapahtuu painamalla laitteen päädyssä olevaa pientä painiketta noin 10 sekunnin ajan esimerkiksi kynällä. Odota, kunnes maksupääte käynnistyy uudelleen.

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800