Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Yleistä OP Kassan Shopify-integraatiosta

OP Kassa tarjoaa valmiin integraation OP Kassa -sovelluksen ja Shopify-verkkokauppa-alustan välillä. Lue ohjeet integraation käyttöönottoon täältä.

Integraatio on rakennettu lähes reaaliaikaiseksi, jolloin tuote-, varasto- ja tilaustiedot pysyvät ajan tasalla järjestelmien välillä. Tietojen päivityksissä järjestelmien välillä voi olla 1–3 minuutin viive.

Seuraavat asiat on hyvä huomioida integraation osalta:

  • Integraation toimintaperiaatteisiin on mahdollista vaikuttaa asetuksilla. Käy asetukset huolellisesti läpi ja valitse ne synkronointitavat, jotka tukevat sinun tapaasi käyttää verkkokauppaa ja OP Kassaa. Löydät esimerkkejä käyttötapauksista ja suositusasetuksista täältä.
  • Tietojen päivityksissä eri järjestelmien välillä voi olla muutaman minuutin viive. Muista tarkistaa virhetilanteiden lista Shopifyn integraatiosovelluksen hallintanäkymästä, jos epäilet virhettä integraatiossa.
  • Tuotetiedoissa SKU on pakollinen ja yksilöivä arvo OP Kassassa, mutta Shopifyssä se EI ole. Tämä voi aiheuttaa virhetilanteita tai SKU:n muuttumisen, kun tuotetietoja synkronoidaan Shopifysta OP Kassaan. Lue lisää Tuotetiedon synkronointiosiosta täältä.
  • Jos haluat tehdä verkkokaupassasi ylimyyntiä, voit valita Shopifyssä varianttikohtaisesti, mille tuotteelle haluat sallia ylimyynnin. 
  • Jos olet tehnyt Shopify-verkkokauppaasi tuoteryhmittelyitä (collections), ryhmittelyt eivät siirry OP Kassaan. Samoin OP Kassan tuoteryhmät eivät siirry Shopifyyn.
  • Shopifystä tulevat verkkokauppatilaukset pitää käsitellä ja merkitä toimitetuksi Shopifyssä. Sen tietoja voi vain katsella OP Kassasta.
Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800