Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Yleistä OP Kassan Shopify-integraatiosta

Posted by OP Kassa on 17.1.2020 11:12:21

OP Kassa tarjoaa valmiin integraation OP Kassa -sovelluksen ja Shopify-verkkokauppa-alustan välillä. Lue ohjeet käyttöönottoon täältä.

Integraatio on rakennettu lähes reaaliaikaiseksi, jolloin tuote-, varasto- ja tilaustiedot pysyvät ajan tasalla järjestelmien välillä. Tietojen päivityksissä järjestelmien välillä voi olla 1–3 minuutin viive.

Seuraavat asiat on hyvä huomioida osalta:

  • Integraation toimintaperiaatteisiin on mahdollista vaikuttaa asetuksilla. Käy asetukset huolellisesti läpi ja valitse ne synkronointitavat, jotka tukevat sinun tapaasi käyttää verkkokauppaa ja OP Kassaa. Löydät esimerkkejä käyttötapauksista ja suositusasetuksista täältä.
  • Tietojen päivityksissä eri järjestelmien välillä voi olla muutaman minuutin viive. Muista tarkistaa virhetilanteiden lista Shopifyn integraatiosovelluksen hallintanäkymästä, jos epäilet virhettä integraatiossa.
  • Tuotetiedoissa SKU on pakollinen ja yksilöivä arvo OP Kassassa, mutta Shopifyssä se EI ole. Tämä voi aiheuttaa virhetilanteita tai SKU:n muuttumisen, kun tuotetietoja synkronoidaan Shopifysta OP Kassaan. Lue lisää Tuotetiedon synkronointiosiosta täältä.
  • Jos haluat tehdä verkkokaupassasi ylimyyntiä, voit valita Shopifyssä varianttikohtaisesti, mille tuotteelle haluat sallia ylimyynnin. 
  • Jos olet tehnyt Shopify-verkkokauppaasi tuoteryhmittelyitä (collections), ryhmittelyt eivät siirry OP Kassaan. Samoin OP Kassan tuoteryhmät eivät siirry Shopifyyn.
  • Shopifystä tulevat verkkokauppatilaukset pitää käsitellä ja merkitä toimitetuksi Shopifyssä. Sen tietoja voi vain katsella OP Kassasta.

Topics: Shopify-lisäosa

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800