Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

WooCommerce-integraation asetukset ja synkronointi: tilaustiedot

Sivun alareunasta löydät synkronointiin ja integraatioon liittyvät asetukset. Tämä artikkeli käsittelee tilaustietojen asetuksia ja synkronointia.

Asetukset: Tilaustiedot

Tilaustietojen synkronointi järjestelmien välillä on tärkeää erityisesti saldokäsittelyn näkökulmasta. Jos tilauksia ei synkronoida, saldot eivät pysy ajan tasalla järjestelmien välillä.

Tilausten synkronointi OP Kassaan on pakollista, mikäli haluat saada verkkokaupan myynnit näkymään OP Kassan raporteilla ja myynnin seurannassa.

Tilauksia voidaan synkronoida tuotteista poiketen molempiin suuntiin, pelkästään toiseen suuntaan tai olla synkronoimatta ollenkaan.

Screenshot 2020-10-19 at 10-32-59-png

Jos tilauksia synkronoidaan OP Kassasta WooCommerceen, tilaukset tuodaan WooCommerceen kaikista OP Kassan myyntipaikoista. Tällä hetkellä ei ole mahdollista synkronoida tilauksia WooCommerceen vain valituista myyntipaikoista. 

Jos tilauksia synkronoidaan WooCommercesta OP Kassaan, kaikki WooCommercen tilaukset näkyvät WooCommerce-myyntipaikan alla OP Kassassa.

Vain maksetut tilaukset synkronoidaan eri järjestelmien välillä. Avoimia tilauksia ei synkronoida.

Synkronointi: Tilaustiedot

Verkkokauppatilauksia synkronoidaan WooCommercesta OP Kassaan raportointia ja saldonhallintaa varten, jos OP Kassa on saldotiedon pääjärjestelmä. OP Kassaan tulleet verkkokauppatilaukset näet OP Kassan Hallintapaneelista ja iOS-sovelluksen Tilaukset-osion alta. WooCommerce-verkkokauppatilaukset menevät automaattisesti WooCommerce-myyntipaikkaan.

WooCommerce-verkkokauppatilauksia pystyy hallinnoimaan ainoastaan WooCommerce-verkkokaupan kautta (merkitsemään toimituksia, palautuksia). OP Kassaan tuodaan ainoastaan maksetut tilaukset.

Jos verkkokauppatilausten synkronointi on laitettu päälle myös OP Kassasta WooCommerceen, kivijalan myynnit näkyvät maksettuina ja toimitettuina (Completed) tilauksina WooCommercessa. Jos saldon pääjärjestelmä on WooCommerce, kivijalkamyynnit pitää synkronoida OP Kassasta WooCommerceen. 

HUOM: OP Kassasta tuoduille kivijalkamyynneille ei saa tehdä palautuksia WooCommercen kautta.

Lue myös:

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800