Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Viivakoodinlukija: ongelmat ja ratkaisut

 

Ongelma: Viivakoodinlukija ei lue tuotteen viivakoodia

 

  • Tarkista, että iPadin Asetuksissa Bluetooth on päällä ja kassalaite näkyy Omien laitteiden alla ja tila on "Yhteydessä" ("Connected")
  • Sulje OP Kassa -sovellus painamalla iPadin Koti-painiketta kahdesti ja pyyhkäisemällä OP Kassa avoinna olevien sovellusten joukosta. Kirjaudu uudestaan OP Kassaan PIN koodillasi ja kokeile viivakoodinlukua uudestaan
  • Onko viivakoodinlukija kytketty oikein kassalaitteeseen? Katso ohje kytkemiseen.
  • Onko viivakoodinlukija alkuperäinen vai erikseen hankittu? Käytä vain alkuperäistä Star mPOPin mukana tullutta viivakoodinlukijaa.

Ongelma: Viivakoodinlukija piippaa 5 kertaa yritettäessä lukea viivakoodia

 

  • Sulje kassalaite hetkeksi virtakytkintä painamalla (kuittitulostimen vieressä). Kytke virta takaisin päälle ja odota kunnes kassalaitteen päällä palaa sininen LED-valo. Yritä viivakoodin lukemista uudelleen.
Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800