Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Vakioasiakkaan seuranta

OP Kassa tunnistaa asiakkaan uudeksi, palaavaksi tai vakioasiakkaaksi maksukortin tai sähköpostiosoitteen perusteella.

Kun asiakas käyttää pankki/luottokorttia ostotapahtuman yhteydessä, näet sovelluksen sisältä onko asiakas Uusi, Palaava vai Vakioasiakas. Tunnistat asiakkaan ostotapahtuman yhteydessä. Voit seurata asiakkaiden jakaumaa hallintapaneelista tai iPad-sovelluksen sisällä olevasta tapahtumakalenterin päiväkohtaisesta myyntiraportista päivä- ja  viikkotasolla.

Ominaisuus on maksukorttipohjainen, eli jos sama asiakas käyttää uudessa maksutapahtumassa eri maksukorttia, luokitellaan hänet silti uudeksi asiakkaaksi.

Asiakas tunnistetaan uudeksi, kun pankki/luottokortilla maksettava ostotapahtuma on ensimmäinen. Palaavaksi asiakas tunnistetaan, kun samalla kortilla on maksettu 2-5 ostotapahtumaa. Vakioasiakkaaksi asiakas tunnistetaan, kun ostotapahtumia samalla kortilla on 5 tai enemmän.

Asiakas on tunnistettavissa myös sähköpostiosoitteen perusteella, eli vaikka sama asiakas maksaisi eri korteilla, mutta kuitti on lähetetty samaan sähköpostiosoitteeseen myös aiemmin, tunnistetaan asiakas samaksi.

Käteismaksuissa vakioasiakasominaisuus ei ole käytettävissä.

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 6.00–23.00.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800