Star mPOP-kassalaitteen kuitin tulostumisen yleiset ongelmatilanteet ratkaisuineen.
Ongelma: Kuitti ei tulostu
Tarkista:
- Onko kuittitulostimessa paperia?
- Onko kuittitulostimen luukku raollaan? Sulje luukku ja yritä uudestaan.
- Tarkista, että iPadin Asetuksissa Bluetooth on päällä ja kassalaitteisto näkyy Omien laitteiden alla ja että tila on "Yhteydessä" ("Connected").
- Sulje OP Kassa -sovellus ja kirjaudu siihen uudestaan PIN-koodillasi ja yritä tulostaa kuitti uudestaan (Tapahtumat näkymä -> Näytä kuitti -> Tulosta).
- Jos ongelma alkoi, kun kuittitulostimeen lisättiin kuittipaperia, tarkista ettei edellisen kuittipaperin rulla jäänyt kuittitulostimeen.
- Jos vika alkoi yllättäen ilman, että kuittitulostimeen lisättiin paperia tai että kuittitulostinta aukaistiin, kytke kassalaitteiston virtakytkimestä virta hetkeksi pois ja sen jälkeen takaisin päälle.
Ongelma: kuitin tulostuslaatu on huono
Tarkista:
- Jos vika alkoi yllättäen ilman, että kuittitulostimeen lisättiin paperia tai kuittitulostinta aukaistiin, kytke kassalaitteiston virtakytkimestä virta hetkeksi pois ja sen jälkeen takaisin päälle.
- Onko kuittipaperi oikein päin kuittitulostimessa? Katso ohje kuittipaperin lisäämisestä.
- Onko kuittipaperi oikeanlaista? Katso ohje kuittipaperin valinnasta.
- Osoittavatko kassalaitteiston LED-merkkivalot virhetilannetta? Tutustu LED-valojen tulkintaan.
- Onko kuittipaperi jumissa? Katso ohje tukoksen poistamisesta.
Ongelma: Tulostetuissa kuiteissa on toistuvia jälkiä tai kohtia, joissa tulostusjäljestä ei saa selvää
Tarkista:
- Avaa kuittitulostin ja tarkista, näkyykö kuittitulostimessa kuittipaperin palasia kuittipaperin alla mustassa rullassa. Jos ei, sulje luukku ja odota, että kuittitulostin työntää pienen palan paperia ulos. Toista tarkistus ja yritä tämän jälkeen kuitin tulostamista uudelleen.
Ongelma: Kuittitulostin ei sulkeudu
Tarkista:
- Onko kuittipaperirulla liian iso?
- Onko kuittitulostimessa esineitä, jotka estävät sulkeutumisen?