Neuvoja ja vastauksia OP Kassa -tiimiltä

Star mPOP-kassalaitteen LED-merkkivalot ja niiden merkitykset

Posted by OP Kassa on 15.1.2020 17:06:12

Kassalaitteen päällä olevat LED-valot kertovat laitteiston tilasta. Tästä artikkelista löydät valojen selitykset.

kassalaite-valo-1a) virran merkkivalo
b) virhettä ilmaiseva merkkivalo

Kassalaitteen normaalit tilat

Virta pois:

kassalaite-virta pois

 

Valmiustila:

kassalaite-standby

 

Bluetoothin alustus käynnissä:

kassalaite-bluetooth

 

Ladattava laite kytketty USB-porttiin:

kassalaite-bluetooth

Kun USB-lisälaite (ei viivakoodinlukija) kytketään kassalaitteen pohjassa olevaan porttiin kiinni, LED valot vilkkuvat n. 5 sekuntia, kunnes tila palautuu takaisin valmiustilaan.

 

Kassalaitteen virhetilanteet, joista laitteisto toipuu automaattisesti

Tulostin on kuumentunut liikaa:

kassalaite-tulostinpää

Tulostus on keskeytynyt, koska kuittipaperi on kuumentunut liikaa. Kun kuittipaperin lämpötila laskee normaalille tasolle, tulostaminen jatkuu automaattisesti.

 

Kassalaitteen virhetilanteet, jotka vaativat käyttäjän toimenpiteitä

Kuittitulostimen luukku on auki:

kassalaite-tulostin auki

Kuittitulostimen luukku on auki. Tarkista, että tulostimessa on paperia ja että se on asetettu oikein, ja sulje sen jälkeen tulostimen kansi. 

 

Kuittitulostimen paperi on lopussa:

kassalaite-paperi loppu

Avaa kuittitulostin, lisää paperia kuittitulostimeen ja sulje kuittitulostimen kansi, jolloin kassalaitteisto palaa takaisin valmiustilaan. 

 

Käteiskassa ei auennut normaalisti:

kassalaite-kassalaatikko auki

Poista käteiskassan avautumisen estävät mahdolliset esteet ja yritä uudelleen. Katso myös ohjeet käteiskassan avaamiseen avausnapin avulla tai mekaanisesti.

 

Kassalaitteen vikatilanteet

Kuittipaperin leikkuri:

kassalaite-leikkuri

Kuittipaperin leikkuri ei toiminut odotetusti - punainen LED valo vilkkuu jatkuvasti. Jos kuittipaperi on jumiutunut, poista jumiutunut paperi, aseta kuittipaperi paikalleen ja sulje kuittitulostimen luukku. Jos ongelma ei poistunut, sammuta kassalaitteisto virtakytkimestä hetkeksi ja kytke virta takaisin päälle. 

 

Virtalähteen jännitehäiriö:

kassalaite-virtaongelma

Kassalaitteen virransaannissa on (ollut) häiriö. Punainen LED-valo vilkkuu kerran ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle. Mikäli ongelma ei poistunut, kokeile kassalaitteen kytkemistä toiseen virtapistokkeeseen. 

 

Kuittitulostimen lämpötila-anturin vika:

kassalaite-ylikuumentuminen

Kuittitulostimen lämpötila-anturissa on (ollut) häiriö - punainen LED valo vilkkuu kahdesti ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle. 

 

Bluetoothin tiedonsiirto-ongelma:

kassalaite-bluetooth-ongelma

Bluetooth tiedonsiirrossa on (ollut) häiriö - punainen LED valo vilkkuu kolmesti ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle.

 

Flash-muistiongelma:

kassalaite-flash

Flash muistiongelma - punainen LED valo vilkkuu neljästi ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle. Jos ongelma ei poistunut, ota yhteyttä OP Kassan asiakaspalveluun.

 

EEPROM-muistiongelma:

kassalaite-eeprom

EEPROM muistiongelma - punainen LED valo vilkkuu viidesti ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle. Jos ongelma ei poistunut, ota yhteyttä OP Kassan asiakaspalveluun.

 

SRAM-muistiongelma:

kassalaite-sram

SRAM muistiongelma - punainen LED valo vilkkuu kuudesti ja sammuu. Kytke virta hetkeksi pois kassalaitteen virtakytkimestä ja kytke virta takaisin päälle.  Jos ongelma ei poistunut, ota yhteyttä OP Kassan asiakaspalveluun.

Topics: Star mPOP-kassalaite

Illustration

Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800