Näin seuraat maksuja hallintapaneelissa tai kassasovelluksissa.
Kun asiakas maksaa maksunumeroosi Pivo-, OP-mobiili- tai Nordea Siirto -sovelluksella, siitä syntyy OP Kassaan uusi myyntitapahtuma. Myyntitapahtuma rekisteröidään siihen myyntipaikkaan ja sille tuotteelle, joka on lyhytnumeroa rekisteröitäessä määritelty.
Kevytmaksut tilitetään kauppiaille Checkout-maksunvälityspalvelun kautta tilityssyklin mukaisesti. Tilitysraportilla maksutapoina näkyvät Siirto, Pivo Kortti tai Pivo tili, riippuen siitä, mitä kautta asiakas on maksanut. Nämä kaikki maksutavat ovat kauppiaalle samanhintaisia.
Kevytmaksumyynnit näkyvät myyntiyhteenvedossa ja tapahtumissa.
Jos kassasovellus on päällä, saapuneesta kevytmaksusta näkyy notifikaatio sovelluksessa.
Kevytmaksumyynneistä voi lähettää kuitin ja ne voi palauttaa avaamalla maksutapahtuman tiedot:
Lue myös tarkempi ohje palautuksiin täällä. Kevytmaksuihin ei ole mahdollista tehdä osapalautusta, vaan palautusta tehtäessä on palautettava koko summa. Palautus kirjautuu joko käyttäjän tilille tai kortille (jos kyseessä on Pivo Kortti -maksu).
Kevytmaksumyynnit näkyvät sovelluksen tapahtumissa.
Jos kassasovellus on päällä, saapuneesta kevytmaksusta näkyy notifikaatio sovelluksessa.
Myynneistä voi lähettää kuitin tai ne voi palauttaa avaamalla kyseisen maksutapahtuman erittelyn (samoin kuin yllä kuvattu iPad-sovelluksen yhteydessä). Lue myös lisää palautuksista.
Kevytmaksuihin ei ole mahdollista tehdä osapalautusta, vaan palautusta tehtäessä on palautettava koko summa. Palautus kirjautuu joko käyttäjän tilille tai kortille (jos kyseessä on Pivo Kortti -maksu).
Maksutapahtuman tiedoissa näkyvä viitenumero on sama, joka näkyy maksajan sovelluksessa. Maksu kirjautuu samalla viitenumerolla myös Checkoutin tilille (pl. Pivo Kortti).
Etkö löytänyt etsimääsi? Kotimainen asiakaspalvelu palvelee päivittäin kello 8.00–21.00.
Ota yhteyttä chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@op-kassa.fi tai puhelimitse 010 252 0800
Palvelun tarjoaa Checkout Finland Oy, joka on osa OP Ryhmää.