OP Kassan Monimyymälätuki tekee usean myymälän hallinnan helpoksi

OP Kassan Monimyymälätuki on paljon toivottu lisäominaisuus usean myymälän hallintaan. Se sopii esimerkiksi kauppiaalle, jolla on useita toimipisteitä tai urheiluseuralle, jolla on useita myyntipaikkoja. Tästä kirjoituksesta löydät kaiken, mitä sinun tulee tietää Monimyymälätuesta ja sen ominaisuuksista.

Mitä Monimyymälätuki tarkoittaa ja miten se toimii?

Monimyymälätuki tekee OP Kassasta varteenotettavan vaihtoehdon myös isomman yrityksen tarpeisiin. OP Kassa säilyy edelleen pilvipalvelupohjaisena kassana, jolla on kevyet ja läpinäkyvät kustannukset, mutta Monimyymälätuen ansiosta OP Kassa haastaa järeämmät kassajärjestelmät ja soveltuu myös useampaa toimipistettä pyörittävän kauppiaan työkaveriksi.

Monimyymälätukea käyttävä kauppias voi luoda järjestelmään enemmän kuin yhden kivijalkamyymälän sekä määritellä valikoiman ja käyttöoikeudet myymäläkohtaisesti. Seuraavaksi pureudumme tarkemmin Monimyymälätuen ominaisuuksiin.

Usean myyntipaikan luominen ja tietojen hallinnointi

Moni OP Kassaa jo käyttänyt kauppias on tottunut yksinkertaiseen toimintalogiikkaan: kassaan syötetään myymälän tiedot ja tuotetiedot, minkä jälkeen kaupanteon voikin aloittaa. Monimyymälätuen kanssa kaupanteko on yhtä sujuvaa, mutta fyysisiä myyntipaikkoja voi luoda useampia. Jokainen myyntipaikka on itsenäinen, ja sen tietoja, kuten yhteystietoja, aukioloaikoja ja kuittia voi muokata riippumatta muiden myyntipaikkojen tiedoista.

Tuotehallinta myyntipaikoittain

Harvalla kauppiaalla jokainen myymälä on toisensa täydellinen kopio. Monimyymälätuki mahdollistaa sen, että jokaiseen myymälään voi luoda uniikin tuotevalikoiman. Valikoimaa voi hallita kahdella tavalla: joko valitsemalla tuotteita myyntipaikkoihin hallintapaneelissa tai luomalla tuotteet iPadin kautta, jolloin tuotteet linkittyvät automaattisesti siihen myyntipaikkaan, johon käyttäjä on sovelluksessa kirjautunut.

Käyttäjähallinta myyntipaikoittain

Monessa isommassa yrityksessä työntekijöitä, ja siten kassajärjestelmän käyttäjiä, on useita. Yleensä ei kuitenkaan ole tarve, että jokainen käyttäjä näkee kaikki tiedot myyntiluvuista tuotetietojen yksityiskohtiin, vaan ainoastaan omaan työhön liittyvät tiedot ja oikeudet riittävät.

Monimyymälätuki vastaa erilaisten käyttöoikeuksien tarpeeseen käyttäjärooleilla. Käyttäjärooleja löytyy eritasoisia: myyjät voivat kirjautua kassasovelluksessa vain niihin myymälöihin, joihin heille on annettu käyttöoikeus, myymäläpäälliköt voivat hallinnoida myymälän tietoja ja myyjien käyttöoikeuksia ja omistajat voivat hallinnoida kaikkia mahdollisia tietoja ja käyttäjiä. Lue tarkempi kuvaus OP Kassan käyttäjärooleista ja käyttäjähallinnasta täältä.

Myyntiraporttien seuraaminen myyntipaikoittain tai kokonaisuutena

Hallinnollinen työ on yksi jokaisen yrittäjän suurimmista aikasyöpöistä. Sitä helpottamaan on suunniteltu OP Kassan myyntiraporttiominaisuus. Kauppias voi valita, haluaako itselleen koosteraportin kaikista myyntipaikoistaan vai haluaako raportit erikseen myyntipaikkakohtaisesti. Koska järjestelmä koostaa halutut raportit automaattisesti, ei aikaa tarvitse käyttää raporttien yhdistelemiseen tai summien laskemiseen. Myös sähköpostiosoitteet, joihin raportit lähetetään, on mahdollista määritellä erikseen tarpeiden mukaan.

Miten saan Monimyymälätuen käyttööni?

Monimyymälätuki on nyt julkaistu kauppiaiden saataville! Ominaisuus maksaa 15 € / kuukausi jokaista uutta kivijalkamyyntipaikkaa kohden. Tällä hetkellä Monimyymälätuki on yhteensopiva vain iPad-sovelluksen kanssa.

Käyttöönotto hoituu helposti – täytä vain tilauslomake, jonka jälkeen pääset luomaan myyntipaikkoja. Lue tarkemmat ohjeet tilaukseen ja käyttöönottoon täältä tai klikkaamalla painiketta alla:

Tutustu Monimyymälätukeen

Merlin_Hallman_2

Kysyttävää? Asiantuntijamme Merlin Hallman auttaa mielellään!

merlin.hallman@op.fi
046 922 9201