Kauppiaaksi

Asiakastarinat

CASE Ravintola Egg - Ravintolaa perustamassa?

Samuli Karjula sai pikaruokaravintolassa syödessään idean, tapasi Michelin-kokki Jouni Toivasen ja nyt heillä on Helsingissä maaliskuussa 2017 avattu pikaruokaravintola Egg. OP Kassa on ollut Egg –ravintolassa käytössä avajaisista lähtien

2010-luku on muuttanut ihmisten suhtautumista ruokaan, kaupat ovat muuttaneet tarjontaansa ja ruoka käsitteenä on pinnalla koko ajan. Silti pikaruokaskene on pysynyt samanlaisena viimeiset 30 vuotta.

“Lähdettiin miettimään, että mikä olisi hyvä pikaruokaravintola, jossa otettaisiin huomioon ekologisuus, terveellisyys sekä hyvät raaka-aineet –tästä keksittiin munakas”, Karjula kertoo.

“Me aidosti välitämme siitä, mistä raaka-aineet tulevat, hinta ei ole meille tässä asiassa ykkösprioriteetti. Uskomme yhdessä tekemiseen, pienet tuottajat tulevat mukaan omilla brändeillään. Tuomme pikaruokamaailmaan samaa ajattelua kuin huippuravintoloissa - läpinäkyvyyttä raaka-aineiden alkuperään”, hän jatkaa.

 

Eggin missio onkin uudistaa pikaruokakulttuuria ilman, että hintataso nousee.

Suosio onkin ollut kovaa: nyt tavoitteena on laajentaa toimintaa pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Esimerkiksi Jyväskylään on suunnitteilla kaksi uutta Egg-ravintolaa. Eggin kananmunankorvike VEGG on löytänyt tiensä ruokakauppojen hyllyille, jonka lisäksi on lanseerattu myös Spin-Off konseptilla toimiva kahvilaravintola WILD.

 

OP Kassa kasvun vauhdittajana

OP Kassa on ollut Egg –ravintolassa käytössä avajaisista lähtien, ja kahvilaravintola WILDin avauduttua OP Kassan usean kassan tuki on mahdollistanut kassakohtaisen myymäläseurannan.

OP Kassan analytiikka auttaa myymälänpitäjiä seuraamaan myyntiä tunti / päivä / viikko / sekä tietysti kuukausitasolla.

“Vakioasiakkaan tunnistaminen mahdollistaa asiakkaiden käyttäytymisen tutkimisen myymälässä. Maksukortilla maksettaessa kauppias tunnistaa ostotapahtuman yhteydessä onko asiakas uusi, palaava vai vakioasiakas”, Karjula summaa. “Tapahtumakalenterin päiväkohtaisesta myynnistä voimme seurata asiakkaiden jakautumista päivä- sekä viikkotasolla”.

 

Oletko sinä etsimässä yrityksellesi sopivaa kassajärjestelmää?

Kassan tulee ensisijaisesti mahdollistaa liiketoiminnan kannalta tärkeät päivittäiset toimenpiteet. Jokainen yritys ja asiakaskunta on erilainen, joten myös kassoilta vaaditut ominaisuudet vaihtelevat. Kaikki kassat eivät tarjoa kaikkia toimintoja, ja osa tarjoaa paljon sellaista mitä ei välttämättä tarvita.

Oikeanlaisen kassan ja kassajärjestelmän valinta saattaakin tuntua vaikealta. Perinteisten kassajärjestelmien rinnalle on onneksi tullut paljon erilaisia ketteriä kassaratkaisuja, joista monet sopivat juuri pienyrittäjille.

Sopivan kassan valintaoppaamme auttaa vertailemaan erilaisia vaihtoehtoja, sekä auttaa tarvekartoituksen tekemisessä. Voit ennakkotilata lähiviikkoina ilmestyvän oppaamme maksutta täältä.

Lue myös

CASE: Kahvila Sävy - Kun harrastuksesta tuli ammatti
Aleksi Kuusijärvi ja hänen avopuolisonsa Sanni Sointula ryhtyivät yrittäjiksi Helsingin Kalliossa...
CASE Liikuntakeskus Kraftverk - “Jos me onnistuimme, kuka tahansa voi onnistua”
Sofia Broman perusti Porvoossa sijaitsevan liikuntakeskus Kraftverkin yhdessä kahden ystävänsä...